• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • İGÜ Akademik Birimleri
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • İGÜ Akademik Birimleri
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yönetim Bilimi Açısından Üstün Yetenekli Çocukların Duygusal Zeka Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi / Master of Arts Thesis (660.2Kb)

Tarih

2015-05-12

Yazar

Özden, Berrin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Üstün yetenekli çocukların, farklılıklarından kaynaklanan gelişim özellikleri ve duyuşsal alanlarının bilişsel ve sosyal alan gelişimleriyle aynı hızda olmaması sebebiyle problem yaşamaları kaçınılmaz olmaktadır. Duygusal zeka gelişiminin doğumla başlayıp her yaşta gelişmeye ve öğrenmeye açık olması yüksek bir potansiyelle dünyaya gelen bu çocuklar ve toplumlar için önemlidir. Bu araştırmanın amacı, Sinop Bilim ve Sanat Merkezine tanılanarak üstün yetenekli olduğu belirlendikten sonra devam eden çocukların duygusal zeka düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini tanılanarak üstün yetenekli olduğu belirlenmiş ve halen Sinop Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 197 öğrenci, örneklemi ise 63' ü kız, 44' ü erkek 107 kişi oluşturmuştur. Çalışmada bağımlı değişkenler duygusal zeka alt boyutları olarak belirlenmiş olup, cinsiyet, yetenek alanı, kardeş sayısı, kaçıncı çocuk olunduğu, sınıfı, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu ve yaş düzeyi de bağımsız değişkenleri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan Bar-On Duygusal Zeka Ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olup Çocuk ve Ergen Formu kullanılmıştır. İstatistiksel hesaplamalarda SPSS 20,0 kullanılmıştır. Bu çalışmada öncelikle üstün yetenek, üstün yetenekli çocukların özellikleri, duygusal zeka ve duygusal zekanın geliştirilmesi Alanda yazılmış çeşitli kaynaklar taranarak incelenmiş, elde edilen bilgiler düzenlenerek alan yazın oluşturulmuştur.
 
Gifted children inevitably have some problems due to the fact that their development traits and the affective domain are not at the same pace with their cognitive and social development. It is known that emotional intelligence starts to develop at birth and it can be improved and learned at every age, so this is highly important for the society and for these children who are born with high potentials. The aim of this study is to investigate the EQ levels of the children who attend Sinop Science and Art Center after being assessed as "gifted" in certain areas.It is a qualitative research which includes 107 students; 63 girls and 44 boys. In the study, sub-categories of emotional intelligence are the dependent variables and gender, gifted domain, number of siblings, having elder brothers/sisters, class at school, parents' education level, and age are the independent variables. Bar-On Emotional Quotient Inventory was used for data acquisition considering its validity and reliability. SPSS 20,0 was used for the statistical analyses. This research study includes a literature review on giftedness, characteristics of the gifted children, emotional intelligence and ways to develop it. This literature review is based on the study of certain resources to gather and organize the data available in these fields. Keywords: Giftedness, emotional intelligence, Bar-On child and adolescent form.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11363/108

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tezleri [563]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Gelisim

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || İstanbul Gelişim Üniversitesi || Kütüphane|| İGÜ Yayınları || OAI-PMH ||

DSpace@Gelişim Social Media Accounts

Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TURKEY
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@gelisim.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Gelişim: Istanbul Gelişim University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Gelişim Listed by: