Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöksu, Tekmil Sezen
dc.contributor.authorMungay Ay, Serap
dc.date.accessioned2019-01-29T07:04:06Z
dc.date.available2019-01-29T07:04:06Z
dc.date.issued2017-12-18
dc.identifier.issn2459-1149
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/1032
dc.description.abstractRelational marketing that occurs in modern marketing activities, the implementation of professional football clubs, assessing the data obtained from the fans, is to examine the differences between demographic characteristics. 766 followers voluntarily participated in the study. Personal information form and ‘’Relational Marketing Service Scale’’ were applied to the fans by e-survey via internet. The obtained data were analyzed using SPSS 20.0 program in the study. The results of this study the sample group of the gender variable in the dimension in customer relations and satisfaction, customer relations and satisfaction variable in the age range 18-25, communication, orientation and confidence of the fans, the size of the variable marital status of the fans in being the bachelor customer relations and satisfaction, communication, and orientation of fans with confidence in the dimension, the size of the education variable and satisfaction, customer relations, communication, orientation and confidence of the fans, the size of and Support Team, according to the supporters of Besiktas gymnastics club's customer relations and relational marketing services detected significant differences between levels of satisfaction in the dimension of evaluation, the levels of significant differences between monthly income and have not been identified using passoligen_US
dc.description.abstractModern pazarlama faaliyetlerinin içinde oluşan ilişkisel pazarlamanın, profesyonel futbol kulüplerinde uygulanmasının, taraftardan elde edilen verilerle değerlendirilmesi, demografik özelliklerine göre arasındaki farkın incelenmesidir. Çalışmaya 766 taraftar gönüllü olarak katılmıştır. Taraftarlara, kişisel bilgi formu ve ilişkisel pazarlama hizmet ölçeği, internet üzerinden e-anket yoluyla uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 20.0 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Kolmogrov-Smirnof testi ile analiz edilmiş ve normal dağılım göstermediği anlaşılmıştır. (p<0,05). Bunun sonuncunda; Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak örneklem grubunun cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim ve destekledikleri takımlara göre ilişkisel pazarlama hizmetlerini değerlendirme düzeyleri arasında anlamlı farklılık tespit edilirken, aylık gelir ve passolig kullanma düzeyleri arasında anlanlı farklılık tespit edilmemiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports researchen_US
dc.titleEvaluation of Relational Marketing Activities of Football Clubs From a Fan Perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Social and Humanities Sciences Researchen_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage1779en_US
dc.identifier.endpage1784en_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess