Başlık için listeleme
Toplam kayıt 6910, listelenen: 1310-1329
-
The Digital Divide’s Causes and Socioeconomic Implications with A Special Emphasis on COVID-19 Era
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021)The digital divide, exclusion of people from having access or the literacy to use digital technologies, is a term introduced by the emergence of personal computers and the world-wide-web. Although the technology and ... -
Digital Identities In The Context of Blockchain and Artificial Intelligence
(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Digital identity is an identity which involves from records and cultural capital, personal profiles created by interactions between individuals, commented “ I connect therefore I am” with expression, celebrity tag of ... -
Digital PID Based Two-Compensator for DC-DC Converter
(IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA, 2015)The purpose of this paper is to present the performance characteristics of the digital PID based two-compensator for the dc-dc converter. Authors have already presented a fast PD control method, which can reduce the influence ... -
Digital Transformation and Innovation: Abstracts of 4th International New Media Conference (April 25-26, 2019, Istanbul, Turkey)
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelişim University Press, 2020)Contrary to the expression ’media’ in its name, the new media that affects not only the media but also from health to finance, from cultural studies to engineering, is a phenomenon that needs to be evaluated with different ... -
Digitally Proportional Gain Varying Method for DC-DC Converter
(IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA, 2015)The purpose of this paper is to propose a digitally proportional gain varying method for dc-dc converter. In the proposed method, the proportional gain is set to a small value in the steady state and is changed to a large ... -
Dijital Aktivizm Olarak Sosyal Medyada Boykot Çağrıları: Watsons Krizi Örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2020)Markaların varlığını ve faaliyetlerini sürdürmesini tehdit eden kriz durumları 21. yüzyılda yeni medya teknolojisi ile farklı bir boyut kazanmıştır. Markalar sosyal medyada kendilerine karşı yapılan içerik paylaşımlarının ... -
Dijital Aktivizmde Sosyal Medya Kullanımı: Bir Çevrimiçi Hacktivist Ağının Analizi
(Mustafa Süleyman Özcan, 2020)Dijital aktivizm, iletişim teknolojilerini kullanarak insanların birçok konu veya olay hakkındaki görüşlerini, düşüncelerini, tepkilerini veya desteklerini ifade etme faaliyetlerini kapsamaktadır. Yeni iletişim teknolojilerinin ... -
Dijital Akış Platformlarının “Yıkıcı” Etkisi: Sinemanın Geleceğine Dair Güncel Tartışmalar ve Bir Değerlendirme
(Selçuk Üniversitesi, 2022)Dijital akış platformlarının yükselişi geleneksel sinema sanatının geleceğine dair çeşitli endişeleri de beraberinde getirmiştir. Bu konuda üzerine en çok tartışılan unsurlardan biri “sinemanın ölümü” görüşünün de ortaya ... -
Dijital basında yer alan COVID-19 haberlerin geleneksel basındaki haberlerle karşılaştırmalı analizi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Çin'in Hubei eyaleti Wuhan kentinde Aralık 2019'da ortaya çıkan COVID-19 salgını, tüm dünyaya hızla yayılmış ve sonuçlarıyla vahim bir pandemi olarak tarihe geçmiştir. Günümüzde COVID-19, aşılamanın gelişmiş ülkeler ve ... -
Dijital Çağda Tüketim ve Algısal Eskitme: Sosyal Medya Fenomenleri Üzerinden Bir İnceleme
(Hüzeyfe Süleyman ARSLAN, 2020)Dijitalleşme ve tüketim günümüz toplumuna hâkim olan iki temel kavramdır. Bireylere tükettikçe mutlu olabilecekleri ve toplum içerisindeki statülerini tükettikleri metalar ile oluşturabilecekleri tüketim kültürü tarafından ... -
Dijital Çağın Hedonist Çalışanları: Dijital Göçebeler
(Hayrullah KAHYA, 2019)İçerisinde yaşadığımız dönem dijitalleşmenin gündelik hayatımızın her anında hâkim olduğu bir dönemdir. Postmodernizmin etkisinin altında olan günümüz toplumunda bireyler, haz odaklı bir yaşam sürmekte ve yaşantılarını bu ... -
Dijital dönüşüm çağında İstanbul'da bulunan özel ağız ve diş sağlığı merkezlerinde dijital pazarlama kullanımı
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bilgiye erişimin ve paylaşımın kolaylaştığı 21.yüzyılda insanlar her türlü ihtiyacına cevap bulabiliyor. Bu ihtiyaçlardan en önemlisi şüphesiz sağlıktır. İnsanlar artık sağlıkla ilgili her türlü bilgiye dijital kanallar ... -
Dijital Flörtleşme: Post-Dijital Sorunlara Post-Dijital Çözümler
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Dijital uygulamalar; özellikle ergenlikte kişinin zamanı yönetme becerisiyle eleştirel ve çift düşünme (double-think) yetisi geliştirebilmeleri, toplumsal olaylara duyarlılığı arttırarak ergenlerin sosyalleşme süreçlerine ... -
Dijital Kontrollü Çok Eksenli Titreşim Masası Geliştirilmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)Titreşim masası adı ile bilinen deprem simülasyonu, bir mekanizma üzerine yerleştirilmiş metal tabladan oluşmaktadır. Bu metal tabla mekanizmalar sayesinde çok eksenli olarak hareket edip üzerine inşa edilecek olan yapıya ... -
Dijital liderliğin örgütsel yapı ve ağlarına etkisi üzerine ATO'ya kayıtlı KOBİ'lerde araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)İnsanlar ihtiyaçlarını gidermek için birtakım araçlar üretmektedir. Teknoloji de toplumdaki değişikliklere öncülük ederek buna katkı sağlamaktadır. Bu dönüşümün 21. yy'la birlikte hızlanması, örgütlerdeki yönetimin de bu ... -
Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya platformu olan ... -
Dijital Nesil, Dijital İletişim ve Dijitalleşen(!) Türkçe
(Akademik Bilişim Araştırmaları Derneği, 2013)Sosyologların kuşakları; X,Y,Z olarak bölümlendirmesiyle birlikte aslında bu bölümlendirmenin iletişim araçlarının etkileşimliliğine göre yapıldığı kanısı giderek güçlenmektedir. Zira Z kuşağı olarak adlandırılan dijital ... -
Dijital Oyunlarda Transmedya Hikâyeciliği: Assassin's Creed Serisi Örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2022)Yeni medya ortamlarının gelişmesi ve Web 2.0'ın ortaya çıkışı, kullanıcıların rollerinde köklü değişikliklere yol açmıştır. Bu değişiklikler tüketicileri sadece tüketen pasif kitlelerden üreten ve katılımcı bireyler ... -
Dijital Ödeme Sistemlerinin Finansal Kurumların Erişim ve Derinliğine Etkisi: Türk Bankacılık Sektöründen Kanıtlar
(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2023)Günümüzde dijital ödeme sistemleri birçok insanın günlük yaşantısında giderek vazgeçilmez hâle gelmektedir. Dijital ödeme sistemlerinin artan kullanımı ise hem finansal sistem içerisinde işlem yapabilme kabiliyetini hem ... -
Dijital pazarlama araçları ile anlık satın alma kararı arasındaki ilişki
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzde sosyal ağların kullanım oranının devamlı olarak artması sonucunda işletmeler de göstermiş oldukları pazarlama faaliyetlerinde birtakım yeni açılımlara yönelmeye başlamışlardır. Sosyal ağların kullanımının artması ...